Hoe is het zo gekomen....

De Challenge: Michelangelo's Plafond van de Sixtijnse Kapel naar het patroon van Joanna Lopianowski-Roberts.
De Afspraak: Het is geen wedstrijd, er hangt geen einddatum aan maar we willen er wel iets aan koppelen. Omstebeurt borduren we een paneel. En als we een paneel af hebben, storten we 5 euro in een potje + 1 euro voor iedere maand dat we bezig zijn. Wat we daar mee gaan doen, weten we nog niet. Halverwege uit eten, een weekendje weg na afloop? Het kan allemaal.
De Startdatum: Mei 2011

maandag 19 september 2011

Paneel 27 derde update; gebraje kip en rondslingerende ledematen


Hallo allemaal,
Het heeft even een paar weekjes geduurd maar hier is hij dan weer: de derde update van paneel 27 van onze Challenge!!!!
Zoals jullie kunnen lezen staat er een nogal oneerbiedige titel boven, dat verdient wat toelichting,dacht ik zo.
Tijdens mijn vakantie is het erin geslopen dat ik elke dag een fotootje stuur aan Minie met daarop mijn gevorderde borduurtje, en dat is zo gebleven nadat ik weer thuis was. (uiteraard alleen op dagen dat ik geborduurd had) Dus vorige week heb ik dat ook gedaan, en prompt kreeg ik als reactie dat mijn vordering van die dag sprekend leek op een, en ik citeer: " een gebraje kip"!!! Wat zou onze vriend Michelangelo hiervan gevonden hebben? Hoe dan ook, het kwaad was geschied,want prompt begon ik aan een stuk waarvan ikzelf vond dat het op een gespierde mannetjeskip leek, we hebben er veel plezier in,dat snappen jullie. De volgende dag werd het een vordering die ik zelf een aangekleede gebraje kip noemde (ik had er die dag een kledingstuk bij geborduurd) en weer een dag later ben ik bezig geweest met rondslingerende ledematen,die niet bij elkaar pasten. Als klap op de vuurpijl had ik mijn vordering van gisteren trots aan Minie laten zien, en kreeg als reactie dat ze er niets van kon bakken maar dat het "wel mooi" werd!!!! Pas toen ik haar uitlegde dat het een grote kont was met broek en benen die over de kip heen stapten, toen snapte ze het ineens!!!! Hahahahahahaha kijk zelf maar naar de bijgevoegde foto, meer kan ik er niet over zeggen, behalve dat ik vind dat de personen in dit paneel wel heel dramatisch doen over een paar slangetjes...............................
Het komend weekend gaan Minie en ik samen een weekendje weg, lekker borduren en kleppen dus hopelijk na het weekend ook weer veel te vertellen en te showen,natuurlijk!!! Tot de volgende keer maar weer.

2 opmerkingen:

  1. ziet er heel mooi uit, prachtig

    mooie kleuren in het stuk dat erbij gekomen is

    zeer mooie blog heb je, ik volg je

    Mvg sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi,
    Ik herken wat je schrijft; ik ben nl. ook met paneel 27 bezig en ervaar precies hetzelfde. Ook ik herken tijdens het borduren niet helemaal goed waar ik precies mee bezig ben. Maar het zal vast goedkomen....denken jullie ook niet ?
    Het werkt voor mij in elk geval heel ontspannend om de panelen te borduren...het zijn geen moeilijke patronen.( vind ik)
    Het is een enorm groot borduurwerk; het vraagt heel veel tijd en geduld voor het ooit af zal komen, maar ik houd ook wel van deze uitdagingen.
    Ik blijf jullie volgen....
    hartelijke groet,
    dicky

    BeantwoordenVerwijderen