Hoe is het zo gekomen....

De Challenge: Michelangelo's Plafond van de Sixtijnse Kapel naar het patroon van Joanna Lopianowski-Roberts.
De Afspraak: Het is geen wedstrijd, er hangt geen einddatum aan maar we willen er wel iets aan koppelen. Omstebeurt borduren we een paneel. En als we een paneel af hebben, storten we 5 euro in een potje + 1 euro voor iedere maand dat we bezig zijn. Wat we daar mee gaan doen, weten we nog niet. Halverwege uit eten, een weekendje weg na afloop? Het kan allemaal.
De Startdatum: Mei 2011

vrijdag 6 mei 2011

Aan de slag!

Alles is in huis, niks staat ons in de weg om te beginnen. Dat wil zeggen...eerst moet die enorme lap stof nog even omgeslingerd worden zodat ie niet gaan rafelen. Want een enorme lap is het zeg! Ruim 1.25 bij 2.25 meter. Als je het zegt, is het niks. Maar als je ém uitvouwt, dan kun je er toch zeker voor 6 mensen de tafel mee dekken! Nog maar eens bedenken hoe we daar een werkzame lap van maken. Ik denk dat we met veiligheidsspelden de stof die we nog niet gebruiken, moeten vastzetten. Wat ook (nu al) opviel is dat we allebei dachten dat we een flinke hoeveelheid DMC kleuren bezaten. Maar toen we de kleuren controleerden voor de eerste panelen, bleek dat we allebei nog zeker 70 kleuren moesten bijbestellen. Gelukkig hebben we daar ons vaste adres voor. In mijn vorige blogje schreef ik al iets over onze Hofleverancier Erna. En dat is ze zeker. We hebben al vaker garen besteld bij Erna. Maar dit keer hebben we ook de stof besteld. En zoals altijd konden we heel snel over de spullen beschikken! Top Erna!

Om een idee te krijgen van de enorme lap, zie de foto. Om een beetje beeld te krijgen heb ik het patronenboek er op gelegd. Het boek is gewoon A4formaat.


Wil je ook DMC-garen tegen een scherpe prijs kopen, neem dan eens contact op met Erna (epinkster@telfort.nl). Erna levert ook prachtige fotoborduurpatronen incl materialen. Wil je daar meer van weten, kijk dan eens hier: https://sites.google.com/site/twentseborduurshop/. Heel erg mooi! (Ik heb Erna gevraagd of ik haar mocht vermelden op onze site, en dat mocht! Bij deze Erna!).

-Minie-

1 opmerking:

  1. dat klinkt interessant, mag ik vragen wat zij voor een strengetje vraagt ?

    ik had een vast adres, maar die reageren niet meer op mijn mails......

    BeantwoordenVerwijderen