Hoe is het zo gekomen....

De Challenge: Michelangelo's Plafond van de Sixtijnse Kapel naar het patroon van Joanna Lopianowski-Roberts.
De Afspraak: Het is geen wedstrijd, er hangt geen einddatum aan maar we willen er wel iets aan koppelen. Omstebeurt borduren we een paneel. En als we een paneel af hebben, storten we 5 euro in een potje + 1 euro voor iedere maand dat we bezig zijn. Wat we daar mee gaan doen, weten we nog niet. Halverwege uit eten, een weekendje weg na afloop? Het kan allemaal.
De Startdatum: Mei 2011

zondag 29 mei 2011

Tweede update: Een groene en een gele slof?

Met alle drukte van gezin, sporten (ik ben aan het trainen voor een 5km hardloop-loop) en werken ben ik er toch ook nog in geslaagd aan paneel 39 te borduren. En wat ben ik weer blij met mijn daglichtlamp. Het is werkelijk een wereld van verschil. Er worden heel erg veel kleurcombinaties gebruikt maar soms lijken de kleuren zo enorm veel op elkaar dat ik zonder daglichtlamp het verschil eigenlijk niet goed kan zien. Als mijn kuikens (4 en 1) rondlopen, waag ik me niet aan ingewikkelde stukken maar dan kies ik een groter vlak uit waarbij het redelijk rechttoe-rechtaan borduren is. Vandaar ook dat het borduurwerk er nu wat vreemd uitziet. Met hier en daar een los stuk (ja ik heb goed uitgeteld). Ik hoef dan niet al te moeilijk te tellen en op te letten. Over opletten gesproken: Gisteravond kwam ik erachter dat ik de beste man een gele en een groene schoen (slof?) had gegeven. Duh....Het was me niet eens opgevallen toen ik het aan het borduren was. Gelukkig kon ik de groene schoen redelijk makkelijk uithalen en er geel overheen borduren. Maar het is dus echt opletten geblazen. Ik snap nog steeds niet hoe ik nou de verkeerde kleuren heb kunnen gebruiken. Nou ja, ik was er nog op tijd bij. Ik vermoed dat het niet de laatste keer zal zijn. Het patroonboek geeft op een onhandige manier de symbolen weer. Voor in het boek staan de symbolen die op de diverse panelen steeds weer terugkomen. Bij het paneel zelf staan dan de symbolen die specifiek voor dat paneel gelden.  Maar soms lijken die behoorlijk veel op elkaar!

 De foto heb ik nu zo genomen dat je het tafereel goed kan zien. Maar in het echt borduur ik em dus op zijn kop! Op zich gaat het best lekker snel maar ik heb toch het vermoeden dat ik er nog wel een weekje of 4 mee zoet zal zijn voordat ie af is.

-Minie-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten