Hoe is het zo gekomen....

De Challenge: Michelangelo's Plafond van de Sixtijnse Kapel naar het patroon van Joanna Lopianowski-Roberts.
De Afspraak: Het is geen wedstrijd, er hangt geen einddatum aan maar we willen er wel iets aan koppelen. Omstebeurt borduren we een paneel. En als we een paneel af hebben, storten we 5 euro in een potje + 1 euro voor iedere maand dat we bezig zijn. Wat we daar mee gaan doen, weten we nog niet. Halverwege uit eten, een weekendje weg na afloop? Het kan allemaal.
De Startdatum: Mei 2011

zondag 21 augustus 2011

Update paneel 27 deel 2



Hallo allemaal,
Even weer tijd voor een update want ik heb echt zoooo vreselijk veel geborduurd van de week,dat ik dat met jullie wil delen. Ik heb met het borduren van het middelste (de scene zelf,zeg maar) erg het gevoel alsof ik "schilderen-op-nummer" doe, ik weet niet of jullie dat kennen maar minie en ik deden dat vroeger best veel. Dan maak je een schilderij d.m.v het inkleuren van vakjes die genummerd zijn. Terwijl je schilderd merk je niet wat je maakt,totdat je even wegloopt en terugkomt en dan ineens zie je wat het het moet voorstellen. Nou, dat gevoel had ik ook met dit middelste gedeelte. Ik borduur ook bewust met vlakjes die aan elkaar grenzen zodat ik niet het risico loop dat ik verkeerd uitkom, daarvoor vind ik dit project te kostbaar.
Ik heb in de afgelopen week zoveel mogelijk in de vroege ochtend het huishouden gedaan en zodoende de rest van de dag en avond kunnen borduren,hahaha erg hoor Minie smste me nog dat ik mijn zoontje maar in zijn slaapkamer moest stoppen en eten en drinken voor de hele dag meegeven zodat ik dan ongestoord kon borduren,whahahaha Minie is echt erg.
Voor de oplettende volger die in mijn borduurwerk een witte streep ziet; dat klopt. Ik heb bij de voorbereidingen precies 1 symbool vergeten te checken en dus miste ik zomaar ineens 2 kleuren!! WAAAAAAAAH, paniek in de tent, dat snappen jullie vast. Maar ik kon nog wel verder met wat andere kleuren. Uiteraard heb ik de missende kleurtjes meteen bij onze Hofleverancier Erna besteld via twentseborduurshop@gmail.com .
Bijgaand natuurlijk een foto en dan laat ik het voor nu zo, dan kan ik vanavond weer lekker de naald laten gloeien :)

4 opmerkingen:

  1. ziet er heel mooi uit. ben zeer benieuwd naar je vorderingen hiervan.

    Ben ook bezig met 2 borduurwerken die ik bij erna laten omzetten heb van foto ;)

    Mvg Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dag minie en mieke,
    met verwondering heb ik jullie weblog gelezen en jullie prachtige borduurwerk bekeken. In middels heb ik het grote patroon zelf ook gekocht.
    Het ligt nu uitgeprint voor mij en ik probeer nu uit te vinden waar ik moet beginnen.
    De stof ( de fijnste Jobelan) heb ik ook al in huis en alvast wat garens om te kunnen beginnen.
    Ik heb me aangemeld als volger van jullie weblog en je hoort weer van mij...
    Eerst gaan uitvinden met welk patroondeel ik kan starten ;-)
    Ik borduur meestal vanaf rechtsonder naar linksboven op de stof.
    hartelijke groet van dicky

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie vordering, leuk om te volgen!

    BeantwoordenVerwijderen