Hoe is het zo gekomen....

De Challenge: Michelangelo's Plafond van de Sixtijnse Kapel naar het patroon van Joanna Lopianowski-Roberts.
De Afspraak: Het is geen wedstrijd, er hangt geen einddatum aan maar we willen er wel iets aan koppelen. Omstebeurt borduren we een paneel. En als we een paneel af hebben, storten we 5 euro in een potje + 1 euro voor iedere maand dat we bezig zijn. Wat we daar mee gaan doen, weten we nog niet. Halverwege uit eten, een weekendje weg na afloop? Het kan allemaal.
De Startdatum: Mei 2011

zaterdag 14 januari 2012

Paneel 15: Libica - Eerste update

Net na de kerst kreeg ik DE Sixtijnse overhandigd van zusjelief. Dat was ook het moment waarop ik voor het eerst haar afgeronde paneel zag. Uiteraard heb ik tussentijds wel haar vorderingen gezien, maar het afgeronde geheel in het echt is ongelovelijk mooi. Al die kleuren....prachtig.

Ik heb mijn ongeduld om gelijk mijn volgende paneel te starten, de kop in weten te drukken. Ik heb eerst het blok van mijn vogelhuisjesSAL afgemaakt (zie hier). Ik wilde niet weer middenin het blok stoppen om er pas over ik weet niet hoeveel maanden mee verder te gaan. Dus op Oudejaarsavond heb ik lekker doorgeprikt. Helaas heb ik em net niet af kunnen krijgen in 2011. Maar het scheelde maar een paar minuten. En op 1 januari 2012 kon ik dus de eerste steekjes maken van Paneel 15: Libica. Het begon gelijk al goed: De tekening sloot niet goed aan op datgene wat Miekie had geborduurd. Gelukkig was ze 's middags hier dus hebben we het helemaal uit zitten pluizen en zitten tellen. En wat blijkt: Er zit wel degelijk verschil in het patroon van haar paneel en het patroon van mijn paneel. Voor de duidelijkheid: het gaat hier om HETZELFDE stuk. Heel vreemd. We zijn tot de conclusie gekomen dat je in geval van overlap van verschillende panelen, je waarschijnlijk (we moeten het nog ervaren) een stukje door moet borduren aan het aansluitende paneel en niet moet stoppen daar waar de tekening ophoudt. Je raakt anders geheid later in de problemen. En niet vergeten af te tekenen natuurlijk. Maar los daarvan is het weer heel prettig om aan de beurt te mogen zijn. Wat gelijk opvalt is dat dit zoveel 'moeilijker' is. Ik hoor mensen denken: Hoe kan borduren nou moeilijk zijn'? Goeie vraag. Maar het gepriegel met halve en kwartkruissteken, maakt het zoveel lastiger dan welk ander borduurwerk ik tot nu toe onder handen heb gehad. Een echte uitdaging!


Zie hierbij de vorderingen tot nu toe:




Het lijkt erop dat we het eerste kleurverschil ook te pakken hebben, in de paarse aansluiting met het paneel van Miekie, net naast de gouden sokkel. Er is nu een donkere paarse streep zichtbaar. Vreemd want het is dezelfde kleurcombi als Miekie heeft gebruikt. Bekijken we later wel. Nu eerst deze blog posten en dan weer aan de slag!

-Minie-

2 opmerkingen:

  1. Zie ik het nou goed op het tellertje: hebben jullie al 4% af? Gaat lekker zo, ga zo (nog lang) door!!

    BeantwoordenVerwijderen